Teksti ja kuvat: Inke

Oli kesä, oli mopo. Oli mopo, oli Mae Phim ja pala Chanthaburiakin.

Moporeissulle lähdettiin yhden yön taktiikalla. Reissu tehtiin jo toistamiseen, tai itse asiassa jo kolmatta kertaa…

Tällä kertaa päätimme koronasyistä olla menemättä ihan Chanthaburin keskustaan. Päätimme ajella rantareittiä ja yöpyä Wiman Beachillä, jo aiemmin koetussa SHA -merkityssä Peggy´s Cove Resortissa.

Paikka on kivasti rakennettu Kanadan Nova Scotiassa olevaa oikeata Peggys´s Cove-kylää mukaillen. Tieto on varma, sillä siitä kanadalaisesta esikuvastakin on omia kokemuksia.

Lähdettiin Mae Phimistä aamiaisen jälkeen mopoilla letkassa ja seurattiin “scenic route”- kylttiä ihan Wiman Beachille asti. Välillä pysähdyttiin jaloittelemaan ja ottamaan kuvia. Reitti kulkee vehreissä maisemissa. On kummallista, miten maisema muuttuu vihreämmäksi kun lähtee Mae Phimistä ulospäin. Hulppeat näkymät!

Käytiin kirjautumassa hotelliin ja jatkettiin heti lounaalle. Wiman Beachillä olevalta view pointilta (aika turistimainen keskittymä) kun jatkaa eteenpäin mäkeä alas ja kääntyy vasemmalle, löytyy aivan mahtavia äyriäisravintoloita. Meidän suosikkiravintolaamme mennään pikkuista siltaa pitkin (yläkuva).

Ruokalistoja ei länsimaisilla kirjaimilla ole kirjoitettuna ollenkaan, eli saa olla tarkkana mitä tilaa. Ekalla kerralla osoiteltiin viereisen pöydän annoksia ja saatiin pöytä koreaksi. Tällä kerralla oli paikallinen ystävä mukana joka hoiti tilauksen puolestamme. Syötiin mm. valtava vadillinen taskurapuja ja äyriäissalaattia ym. Äyriäissalaatti oli aivan erilaista kuin mihin Mae Phimissä on totuttu, paljon makeampaa ja sisälsi hedelmiä.

Ajettiin iltapäivällä vielä Chao Lao Beachille, missä oli avattu upea uusi rantabaari, Marhad Beach. Vesi siellä oli niin matalaa, ettei saatu edes polvia kasteltua.

Terasseja on moneen makuun.

Illallinen syötiin hotellin altaalla, missä myös oli oikein hyvä ruoka. Auringonlasku oli upea.

Seuraavana päivänä aamiaisen jälkeen (mikä sekin oli ihan kelvollinen länkkärillekin), hypättiin mopojen selkään ja lähdettiin katselemaan lisää nähtävyyksiä. Muutamat patsaat kuvattiin ja käytiin myös view pointilta eteenpäin oikealle, missä oli hieno puulaituri jolta oli mahtavat näkymät.

Kotimatkalla pysähdyttiin vielä osterifarmilla ihmettelemässä sitä kovaa työtä, mitä niiden herkkujen eteen tehdään.